Storytelling in Public

Storytelling is een middel om je luisteraar meer betrokken te maken.

Als je een presentatie geeft, richt je je op het overdragen van kennis. Deze bestaat uit gegevens die eigenlijk alleen maar het verstand prikkelen. Het publiek neemt alles dan ook ‘ter kennisgeving aan’.

Maar dat is toch niet genoeg?

Schrijvers, journalisten, film- en theatermakers weten hoe ze moeten raken, ontroeren en hoe ze spanning kunnen oproepen met een verhaal. Het zijn ook niet zomaar verhalen. Het zijn krachtig gestructureerde stories die impact hebben. Ze doen niet alleen een beroep op je verstand, maar ook op je verbeelding en je hart.

Als je wilt dat je boodschap echt binnenkomt en dat de luisteraar met je meedenkt of zelfs actie gaat ondernemen, dan is Storytelling de manier om die betrokkenheid te krijgen. Ons brein is namelijk gek op verhalen!

In deze training ondervind je hoe verhalen je kunnen helpen om je doel te bereiken. Of je nu iets gaat verkopen, een volle zaal wilt boeien of een team moet motiveren. Met een goed verhaal maak je het verschil.

Duur: 2 dagdelen. Deelnemers: 5-12.

Wil je leren hoe het is om storytelling toe te passen?
Gisèle Noordzij: 06-26 192 130 en mail: noordzij@toontoon.nl